Heilsbrunnen (de) Evang. Kirche

Welkom op de pagina over Orgels en Kerken in de regio Rijnmond.

Door Piet van Hoogdalem (1937-2011)

Als geboren en getogen Schiedammer vind ik het leuk om U kennis te laten maken met Schiedamse Orgels en Kerken. Ook buiten Schiedam is er veel te zien en te horen, vandaar dat ik ook een begin heb gemaakt om andere steden en dorpen in het Rijnmondgebied te bezoeken. Het ligt in mijn bedoeling om de website verder uit te bouwen met voor U wellicht interessante informatie. Muziek en cultuur zijn grote hobby’s van mij, vandaar het idee deze onderwerpen met U te willen delen. Het heeft best wat tijd gevergd om de gegevens te verzamelen en de foto’s te maken. Mede dankzij de spontane medewerking van kerkbesturen, kosters, beheerders, goede vrienden, orgelbouwers en organisten, hoop ik U een indruk te geven wat er in onze oude stad Schiedam en omgeving te bezichtigen valt. Het is niet ondenkbaar dat in de toekomst ook plaatsen buiten de regio Rijnmond bezocht gaan worden als daar tijd en aanleiding toe bestaat. Mocht U aanmerkingen, aanvullingen, suggesties of misschien foto’s hebben over één van deze onderwerpen, dan stel ik het bijzonder op prijs iets van U te vernemen.
Deze pagina's zijn bij een scherm-resolutie van1024x768 op zijn mooist.
Onderaan deze openingspagina kunt U iets op de site opzoeken door een trefwoord op te geven.

Ik wens U veel kijkplezier.

Piet van Hoogdalem (1937-2011) Schiedam.
De website wordt nu bijgehouden door: geertjan@pottjewijd.net
Laatst bijgewerkt op 2 mei maart 2023 (Zie nieuw)

Website over de orgels van de Schiedamse orgelmaker Standaart: www.standaart-orgels.nl
Met als basis de door Piet van Hoogdalem verzamelde gegevens kon deze website worden gemaakt.

Tik hier uw zoekwoord in: