Pelgrimvaderskerk Delfshaven kleine orgel

In 2000 plaatste de orgelmaker Steendam een klein koororgel in de Pelgrimvaderskerk, een instrument, gebouwd in 1975 door de orgelmaker Fonteyn.
Het orgeltje stond in het Verenigingsgebouw aan de Mathenesserlaan van de Hervormde Gemeente Delfshaven.
Dit fraaie instrumentje is door de orgelmaker Steendam uitstekend gerestaureerd.
Diverse technische verbeteringen zijn aangebracht zoals: de windvoorziening hersteld, de motor geïsoleerd, pijpwerk opgeschoven, nieuw lijstwerk aangebracht, nieuwe frontpijpen gemaakt, nieuwe deurtjes, nieuw knieschot, nieuw snijwerk en nieuwe registerknoppen (19e eeuws) gemaakt, het meubel donker gebeitst.
Tevens is een loos front aangebracht wat uitneembaar is en tenslotte heeft men  het instrument geherintoneerd.
Deze restauratie is uitgevoerd in de stijl van het Witte-orgel en past mooi in het interieur.

De dispositie luidt:

Holpijp