Gereformeerde Magnalia Deď Kerk

Orgelgegevens

Architect van deze Magnalia Deď Kerk was de heer Goslinga en de bouw is uitgevoerd door aannemer W.G. Gerritse uit Bergsenhoek.
De eerste paal werd geslagen door ds. P. R. Everaars op 22 maart 1962.
De kerk is op 20 december 1963 in gebruik genomen.

2011: Zaterdag 11 september 2011 werd de laatste kerkdienst gehouden in deze kerk. Door een fusie van verschillende kerkgenootschappen tot de Protestantse kerk (PKN) is besloten dat de kerkdiensten zullen plaatsvinden in de Grote of St. Janskerk en de Vaste Burg. Voor het gebouw wordt nog een bestemming gezocht. (Bron: Looktv)
Uit Reformatorisch Dagblad, 10 september 2011: Zondag gingen de deuren van de Magnalia Deikerk in Schiedam voor het laatst open voor een kerkdienst. Na de vorming van een protestantse gemeente in Schiedam, behorend tot de Protestantse Kerk in Nederland, is in 2008 besloten dat voor Schiedam-Stad gekerkt zou gaan worden in de Grote of Sint-Janskerk en de Vaste Burgkerk. Daarmee viel het doek voor de van oorsprong gereformeerde Magnalia Deikerk. Voor het gebouw wordt een passende bestemming gezocht.